22 jan. 2014

Sheer is hot!


Vorig jaar kon je hier en daar al wat transparante stoffen spotten bij de echte fashionista's. Voor een echte transparant-fan als ik komt een droom uit, want deze lente en zomer zal deze trend nog zichtbaarder worden. Nu al zie je in verschillende collecties de dominantie van de transparante stoffen langskomen zoals bij Balenciaga, Nina Ricci en Calvin Klein. Hoe doorschijnender, hoe beter. Zeker in de zomer kun je deze stoffen makkelijk dragen, ook bijvoorbeeld over je badpak of bikini. Show some skin!









Anne Slowey


Gucci


Gezien de trend en dus de vele getalen aan beeldmateriaal (en natuurlijk niet te vergeten mijn grote liefde voor de doorschijnende stofjes) was het geen lastige keuze om een thema te kiezen voor mijn nieuwe mediastyling mode opdracht. Hierbij moeten we namelijk een folder ontwerpen en maken voor een merk naar keuze, waarbij ik voor InWear gekozen heb. En tsja.. Ik hoor je nu denken.. 'waarom InWear..?!'. Er was een beperkte keuze uit de merken die we mochten gebruiken. Denk hierbij aan InWear, SuitSupply, McGregor enz.



midden: Louis Vuitton, rechts: Laura Baigotti

Je ziet de transparantie niet alleen in kleding, zoals armen, rug en stukken op buik of rug maar deze lente/zomer kom je ook veel transparantie in schoenen en accessoires tegen. Zie hieronder voor wat beeldinspiratie:



Chanel





Would you were these?


Ermano Scervino


Alexander Wang - love this one!!
Ook hierbij zie je de sportinvloeden weer terug, wat ook een opkomende trend is deze lente/zomer 2014.




X

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen